söndag 30 januari 2011

Maken fyller 40!

I dag fyller min älskling 40, vilket vi har firat lite lagom. Mina föräldrar och min bror med barn kom hit, och grannarna kom över en kortis när de kom hem från Branäs. Vi bjöd på pizzabullar, det var gott, och så glasstårta på det. I present fick han av mig och tjejerna en whiskykaraff och 6 små glas samt flera olika sorters whisky att prova. Jag hade pysslat ihop en liten bok han kan skriva ner sina omdömen i. Av min släkt fick han presentkort på HiFi-klubben.
Det var lite drama här i går kväll, precis när vi skulle äta middag. N stod och gjorde sallad, och lyckades skära sig så illa att han fick åka in och sy ihop fingret. Det var läskigt, och vi blev svimfärdiga både han och jag. Vi ringde lite olika folk för att be dem passa tjejerna, men ingen var hemma. Som tur var slutade det att blöda, och när vi pratat med akuten närmast hade N hämtat sig och kunde köra själv. Två timmar senare var han hemma igen med stort bandage på fingret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar